ŁÓDŹ PEM MOTOBOAT I

  • Wersja do badań
    Wersja do badań
  • Wersja dla powodzian
    Wersja dla powodzian
  • Wersja dla Straży pożarnej
    Wersja dla Straży pożarnej
  • Wersja dla WOPR
    Wersja dla WOPR
Łódź robocza motorowa PEM MOTOBOAT I
Materiał: ALUMINIUM
Projekt: inż. WŁADYSŁAW BOŻEK

Łódź dostępna w czterech wariantach.

DANE TECHNICZNE

Długość całkowita (Lc) 5,20m
Szerokość całkowita (Bc) 2,00m
Długość konstrukcyjnej linii wodnej (KLW) 4,35m
Szerokość KLW) 1,65m
Zanurzenie kadłuba do KLW 0,18m
Wysokość kadłuba nad KLW 0,77m
Wyporność kadłuba (ciężar łodzi) 470kG
Wyporność kadłuba do KLW 870kG
Obciążenie dopuszczalne 400kG

Konstrukcja Kadłuba:

Budowa kadłuba łodzi oparta jest na konstrukcji szkieletowej zbudowanej z elementów (płaskowników, ceowników, kątowników zimnogiętych), wykonanych z aluminium PA 11 i PA 13. Poszycie łodzi jako powierzchnie rozwijalne wykonano z blach aluminiowych PA 11, które są układane na wręgach, dennikach i stępce. Wszystkie połączenia elementów konstrukcyjnych i poszycia wykonane są metodą spawania w osłonie argonu (TIG). W konstrukcji kadłuba przewidziano cztery oddzielne zamknięte komory wypornościowe zapewniające dodatnią wyporność łodzi w przypadku całkowitego zalania kokpitu. Podłoga kokpitu, półpokładniki i podłoga części dziobowej wykonana jest z blach z fakturą antypoślizgową (ryflowaną). Zabezpieczenie antykorozyjne występuje tylko w okolicach KLW i wykonane jest jako malowanie farba do zabezpieczenia aluminium. Pozostałe powierzchnie pokryte są tlenkiem aluminium, stanowiącym naturalne zabezpieczenie antykorozyjne. Na bazie tego samego kadłuba przewidziano różne warianty i przeznaczenie łodzi. W zależności od wariantu wykonania łodzi i przeznaczenia możliwe jest również malowanie kadłuba na odpowiednie kolory (czerwony dla straży Pożarnej, pomarańczowy dla WOPR, itd.).

Projekt jest w trakcie realizacji i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu operacyjnego "Twój pomysł-europejskie pieniądze"